Stach Stach
63
BLOG

Aleksander Jagiellończyk Jana Rokity

Stach Stach Kultura Obserwuj notkę 4

Bardzo mnie mile zaskoczył Jan (chyba już nie Maria) Rokita artykułem w dzisiejszej Rzepie. Rokita, którego uważałem za jednego z najbardziej antypatycznych współczesnych polityków polskich, poświęcił swą publikację nie Lepperowi, Kaczyńskiemu czy innemu Kwaśniewskiemu, lecz postaci sprzed pięciu stuleci - królowi Aleksandrowi Jagiellończykowi. Co więcej, do sięgnięcia po laptop (bo przecież nie po pióro) zmusiły Rokitę twierdzenia Macieja Rosalaka i Rafała Jaworskiego, twierdzenia zdaniem Rokity absolutnie nie do przyjęcia.

W skrócie: Rokita zdecydowanie nie zgadza się z podaną w Rzepie bardzo kąśliwą interpretacją dokonań Aleksandra. Wizji tej polityk PO przeciwstawia swą własną ocenę, niezwykle korzystną dla króla. Nie mam w tej sprawie jeszcze własnego zdania, chcę jeszcze dzisiaj poczytać o tym zapomnianym monarsze. Stos książek, wybrany na tę okazję z  domowej biblioteki, jest w każdym razie cokolwiek okazały. Tymczasem odnotuję, iż chyba zaczynam odzyskiwać wiarę może nie w całą polską klasę polityczną, co w jej niektórych przedstawicieli.

Stach
O mnie Stach

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura